Drága Népem!
Elnézést a rövidke interregnumért, de én is
kivettem egy kis hétvégi szabadságot, ráadásul nektek is hagytam egy kis időt,
hogy megnézzétek az előbbi szenzációt. Na jó, ráfüggöttem kissé egy játékra és
söröztem, csak ez kevésbé hangzik profin. Mindegy, itt vagyok, kiosztottam az
1. ajándék sört és már 50 (!!) ember rajong értem a facebookon. Oké, 50 ember
volt hajlandó egyáltalán rákattintani egy gombra. Egyszer. De félre a
realitással, közkedvelt és sikeres szabadúszó kritikus vagyok, ennek örömére
pedig megkapjátok a
legepikusabb filmet a pakkból.
Történt egyszer, hogy Maximus, a híres gladiátor rátalált
egy időgépre, ami visszavetette a forradalmi Franciahonba, s ott ő úgy
megkedvelte a helyi szeszeket, hogy francia rendőrre itta magát. Az
alkoholmérgezés mellékhatása volt az is, hogy belekötött az akkor még
fémkarmokkal nem rendelkező Farkasba (a későbbi X-men társulatból), és a vitát
dalpárbajjal döntötték el. A bíró maga a Macskanő volt. Aztán jött pár random
gyerek, lőtt, énekelt, meghalt, még mindig énekelt, aztán meghalt a gladiátor
(közben énekelt), meghalt Farkas is (de reinkarnálódott a többi hullával, hogy
még énekelhessen) és életben maradt mindenki, aki a legkevésbé sem érdekelt és
nem volt szimpatikus. Vagy valami ilyesmi.
Egen, körülbelül erről szól a Les Miserables (megint csak
áldom az eget, hogy írásban nem kell kiejteni semmit) és végre nem tudok
spoilerezni, mivel a cucc már 150 éve létezik (maximum ti olvastatok mindent
rövidített változatban). Szóval azok kedvéért, akik lusták elolvasni és
ragaszkodnak a jelentéktelen részletekhez, itt a sztori hiteles
(gladiátortalan, azaz unalmas) verziója:
Hugh
Jackman bűnöző, Russell
Crowe rendőr, Jackman szabadul, és egy pap hatására jó útra
is tér. Új életet kezd, de ezzel megszegi szabadulása feltételeit és a múlt is
kísérti. Egy gyárában dolgozó lány (Anne
Hathaway, a jövendő oscaros) utcára kerül, Jackman pedig
vállalja, hogy felneveli az addigra már haldokló lány gyerekét, akit Borat és
Bellatrix eddig nyomorgatott. Aztán jön a forradalom, meg pár olyan gyerek,
akikről a film feléig azt sem tudtuk, hogy léteznek. Az egyik beleszeret a már
nagykorú kislányba, de bekavarodik minden, kitör a forradalom (legalább is
annak gazdaságosabb, mini változata) éééééés én feladom a történet értelmes
leírását. A filmben érthető, higgyétek el. Ott történik gyorsan sok minden,
aztán megáll az egész, hogy énekelhessenek róla.
De akkor ez most rossz film? Egy csomó helyen azt mondták,
igen,mert nincsenek kidolgozott karakterek, mindenki indokolatlanul énekel, és
a sztori is visszatérő helyszínről helyszínre ugrál. Mi jöhet még, a Step Up
4-ben szerelmes fiatalok minimális történettel táncolnak? Ja várjunk, ez egy
musical film. Itt fix díszlet van, nonstop éneklő, ezért sablonos karakterek és
meginduló-megálló történet. És eddig akár kit hallottam, ezen akadt ki.
Szereted a musicalt? Akkor ez határozottan jó. A zene megkapó, a színészek
brillíroznak (és tényleg a jelenet közben énekelnek), a díszlet monumentális.
Te ezt is szeretni fogod. Csak Hugh Jackman miatt néznéd? Akkor végigröhögsz a
haveroddal 2 órát, majd nyugtázod, hogy 'Mi volt ez?'. Nekem pont az előbbi
indokok miatt bejött: mintha egy darabot kiengednénk az utcára egy kalap
pénzzel, hogy építsen meg mindent, hogy a legjobban nézzen ki. A szereplők
kiválóak, és még ha nem is mindenki énekel teljesen tisztán, ez csak hihetőbbé
teszi az egészet. A történet elvisz a végéig, bár ezt már Victor Hugo is tudta,
azt meg, hogy pár főszereplőt nem tudtam félteni, nem merném a filmnek felróni.
Egyedül az arcbazoomolós kamerakezelés idegesített néha.
E kicsit káoszba fulladt kritika után vonjuk le a
tanulságot: aki szereti a műfajt, ezt imádni fogja, aki meg nem, úgy is megunja
az egészet a 10. perc dalolászásnál. A 8 Oscarból a jelmezt, a hangkeverést és
a design-t viheti, a sminket nálam akkor is a Felhőatlasz kapja, ha nekem kell
a zsűri karmaiból kirángatni a szobrot és a stúdióig futnom vele, a női mellékszereplő
Anne
Hathaway lesz (pont), a többit meg (férfi főszereplő, film,
főcímdal) már másnak ígértem.
Péter, ének!
Előzetes:
Különvélemény:
Különvélemény 2 (link)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése